Etiquetes
atenció primària de salut, ciutadans, marea blanca, mobilitzacions, professionals, qualitat
La Marea Blanca de Catalunya ha debatut i ha aprovat el document
L’ATENCIÓ PRIMÀRIA I COMUNITÀRIA DES DE LA MAREA BLANCA DE CATALUNYA
on es posiciona sobre com desitgem, ciutadans i professionals, una Atenció Primària de qualitat:
- Accessibilitat: amb equitat i qualitat, sense barreres ni discriminacions….
- Integral: Amb una visió global de les persones i de la comunitat….
- Capacitat resolutiva:.. resoldre la majoria de problemes i necessitats de salut dels nostres veïns i veïnes…
- Atenció continuada i longitudinal: atendre durant tota la vida a les persones, en les diferents etapes vitals i en els diferents problemes de salut…
- Actitud activa i treball en equip: No esperar a la malaltia, ser pro activa en prevenció i promoció de salut, sense medicalitzar la vida quotidiana…
- Atenció comunitària i participativa: fer front als problemes de salut de la comunitat en el nostre territori…
- Coordinació amb altres serveis : tant a la resta de nivells assistencials sanitaris com als altres serveis que tenen com a objectiu la cura de les persones.
- Desmedicalització i ús adequat dels recursos: reconèixer els límits de la medicina, ajudar a ajustar les expectatives del que la medicina pot aconseguir …
- Independència i transparència: organitzacions, gestors i professionals lliures de conflictes d’interès amb la indústria farmacèutica i tecnològica….
Aquestes són les bases d’una atenció primària de qualitat. Fer-la realitat requereix voluntat política, lideratge clínic, personal ben format i suficient en nombre, recursos i temps. Per això serà necessari recuperar el pressupost i el personal dels equips al nivell del 2010 (un nivell que ja era insuficient en comparació amb el de països amb atenció primària més desenvolupada), i avançar progressivament cap a una dotació per l’atenció primària del 25%.
Retroenllaç: Atenció primària: capgirem la situació? | FoCAP