Etiquetes

, , , ,

https://i2.wp.com/www.antena3.com/clipping/2012/01/26/00318/31.jpgFa uns dies, comentavem en una entrada els efectes que les retallades i la mala planificació sanitària tenen sobre les persones que pateixen la grip -i altres malalties- que es posa de manifest, un any més, en les intolerables hores d’espera als serveis d’urgències hospitalaris i també als CAPs.

Avui, però, volem parlar de què fem els servies d’atenció primària davant els augments previstos i anunciats de patologia estacional com és la grip. La responsabilitat no és exclusiva de l’administració. Ni totes les solucions passen per mesures estructurals. L’atenció a les persones que tenen grip és pròpia de l’atenció primària per la seva alta incidència, baixa gravetat i per seguretat del pacient. Els pacients que estan esperant a les sales dels hospitals són també responsabilitat nostra. Ens hauria d’avergonyir, si més no preocupar, les imatges que estem veient aquests dies, que retraten el nostre sistema sanitari: primer en trasplantaments, últim en grip, com explica MédicoCrítico.

És funció nostra fer una gestió adequada d’agendes per assegurar l’accessibilitat a la consulta, preveure l’augment de visites domiciliàries i assegurar que els malalts “no hagin d’anar”  als serveis d’urgències.  Dins de les mesures d’accessibilitat hi hauria l’accés telefònic al metge /infermera, la realització de baixes sense presència del malalt (perfectament lícit si hi ha confiança mútua), una adequada atenció a domicili quan sigui necessària i totes aquelles que se’ns acudeixin per donar un bon servei.  Als hospitals tan sols hi haurien d’arribar les persones derivades pels serveis de primària per sospita fonamentada de complicacions greus.

No val queixar-se, hem de prendre la iniciativa: resoldre tot allò que depèn de nosaltres al mateix temps que reclamem activament allò que ha d’assegurar l’administració.

Diguem amb convenciment: LA GRIP ÉS NOSTRA